пʼятницю, 19 вересня 2014 р.

Інформація до словника успішного бібліотекаря.




Враховуючи виклики сьогодення, публічні бібліотеки намагаються використовувати у своїй діяльності сучасні й різноманітні форми роботи, які, завдяки актуальному змісту, творчому підходу та нетрадиційним назвам, здатні привертати до себе увагу користувачів бібліотек , а також залучати до них нових відвідувачів.

Айстопер (від англ. – дослівно «той, що зупиняє очі») – поняття, яке використовується в рекламній справі. У бібліотечній практиці
айстопери – це об’єкти (живі й неживі), що привертають увагу користувачів. Їх, зокрема, використовують при оформленні книжкових виставок.

Бібліокафе – форма заходу, побудована на зразок кафе, де в меню замість страв подають книги (за авторами, тематикою), бібліографічну інформацію, відомості про міні заходи. До «Бібліоменю» можуть входити «книги на будь-який смак: від невигадливих книжкових страв до найсмачніших і найвишуканіших», а також бібліофреш, бібліомікс та ін.

Бібліомікс (від англ.. - змішувати) – тематичний бібліографічний огляд, до якого включають різноманітні бібліотечні документи: книги, періодичні видання, відео -, кіно -, фоно -, фотодокументи, електронні видання, плакати, посилання на інформаційні ресурси тощо.

Бібліотрансформер – це максимально повна фактографічна та бібліографічна інформація про об’єкт бібліографування, розміщена з використанням різних форм і засобів. Наприклад, бібліотрансформер , присвячений творчості того чи іншого письменника, може складатися з таких частин (модулів), як – от : книжкова закладка, інформаційна листівка, інформаційно – бібліографічний словничок, мультимедійний урок – презентація, відео вікторина та відеоурок.

Бібліофреш (від англ. - свіжий) – бібліографічний огляд книжкових новинок.

Буктрейлер (від англ. – книга, тягач, причіп) – це короткий відеоролик за мотивами книги, що є сучасною формою реклами книги, засобом її просування, заохочення до читання.

Демотиватор (де мотиваційний постер) – зображення, що традиційно складається з картинки в рамці, здебільшого чорного кольору, напису – гасла, що коментує її та додаткового напису (за необхідності).

Квест (від англ. – пошук, пошук пригод) – інтелектуально – динамічна гра, що поєднує спортивне орієнтування, розв’язування інтелектуальних завдань тощо. Таку гру в бібліотеці називають бібліоквест.

Мотиватор (мотиваційний постер) – вид наочної агітації, призначенням якого є створення відповідного настрою в навчальних закладах, на робочих місцях. Мотиватори використовуються в бібліотеках, щоб надихати на читання, стимулювати до відвідування бібліотечних установ.

Флешмоб (також флеш – моб, флеш моб; від англ. – спалах, - натовп) – заздалегідь спланована масова акція, зазвичай організована через Інтернет або за допомогою інших сучасних засобів комунікації, під час якої велика кількість людей оперативно збирається в громадському місці, протягом декількох хвилин виконує узгоджені дії і потім швидко розходиться.

Бібліотечний флешмоб (також книжковий флешмоб, лібмоб) найчастіше має на меті інформування населення про роль сучасної бібліотеки в суспільстві, про нові можливості, котрі відтепер надають модернізовані бібліотеки; заохочення до читання; привернення уваги до неповторності книги як носія інформації.

Флешбук – книжковий флешмоб в Інтернеті. Це може бути розміщення фрагментів текстів видань у соціальних мережах, створення там само уривків з улюблених книг, ознайомлення з ними друзів і передплатників сторінки з наведенням цитат, ілюстрацій, особистих думок та іншої інформації.
(Джерело використаної інформації: журнал Бібліотечна планета № 2 / 2014)

15.07.2014 Р.                                                                        NONA

Немає коментарів:

Дописати коментар